Féltengely kiszedésére és a harang cseréjére, by Aleko Viva

A következő két cikket az aleko levelezőlistáról ollóztam:

Bálint féltengely csere cikke
Rudy fontos kiegészítése a féltengely csere cikkhez

Sziasztok!

Tudok jobb megoldást a féltengely kiszedésére és a harang cseréjére.
Szóval:

Szerszámok:

  • 30-as dugókulcs meg egy jó nagy erőkar a féltengely végén lévő anya lelazításához
  • 1 db emelő
  • 8-as imbuszkulcs
  • 1db gumiharang zsír /lehetőleg grafitos/
  • 1db külső seegergyűrű-fogó

A szerelés menete:
1: A féltengely végén lévő anyét leveszed. /Autó sebességbe kézifék behúz te meg nekiesel mint tót az annyának/ Néha nagyon rá tud gyógyulni.
2: A féltengely váltó felöli végét is kibontod /imbuszcsavarok/ Nem ajánlom hogy kihúzd a váltóból.
3: Autót megemeled annyira hogy a kerék éppencsak érje a földet.
4: Kormányt balra kitekered és a motor irányába kihuzod a féltengelyt. Itt lehet hogy játszanod kell az autó magasságával mivel ha alacsony vagy magas akkor beszorul a kerékagyhoz a féltengely. Ha nem akar kicsúszni a bordás rész a kerékagyból. hívd segítségül a kalapácsot.

Ha kijött a féltengely akkor vedd le a féltengely belső végén lévő seegergyűrűt /ezt egyszerűbb mint a külsőt/, majd húzd le a csuklót. Így ez a vége a féltengelynek szabad és ezen keresztül le és fel rakhatod a külső gumiharangot.

Remélem érthető voltam, és tudtam segíteni.

Üdv: Bálint

Fontos kiegészítés Rudytól:

De elmondom az én tapasztalatomat sokszor tönkre ment a külsö csuklo indokolatlanul rövid idö alatt persze ujat vesz betenni és kész és 8-10ezer km és megint kattog söt volt ugy hogy széttört az egész darabokra.Kerestük az okát és itt kapcsolodik az aleko.hu oldalához a gumiharang cserénél a féltengelyen cikkhez.
Nos itt lehet elkövetni egy oriási szerelési hibát amit én már 2x is +tettem vagyis nem elég csak felteni az uj csuklot és vagy az uj gumiharangot a 6 golyonak a csukloban teljesen egy állásba kell lennie a tengely másik végén levö csuklo másik 6 golyójával. Mert csak igy oszlik meg a terhelés a tengelyen a müködése során.
Ezt viszon csak ugy lehet elérni ha az uj csuklo vagy gumiharang feltevésekor a másik gumiharangot is félig lehuzzuk és megnézzük hogyan is állnak a 6 golyo a csukloban és most már egyállásba feltudjuk tolni a bordástengelyre a második csuklot is .
Tehát ha mondjuk 12 oránál van egy gyolyo akkor a másik csukloban is 12 oránál kell hogy legyen egy golyo a csuklokban ez az egy állás vagyis egyformán álljanak.
Nehéz megfogalmazni érthetöen remélem sikerült picit bonyolult de sok 10ezer forinttal olcsobban autoztok ha erre figyeltek.
Azota miota igy szereljukbe azt sem tudom van -e féltengely az alekoba.

Remélem segithettem
Üdv

Rudy

VisszaLap tetejére