Lökhárító javítás, by mr.Szonda

A következő projectet nem magán szántamból készítettem, hanem muszájból... Történt ugyanis hogy belémjöttek és eltörött a hátsó lökhárító, a parkolóban nekünk tolattak, akkor meg az első repedt el. Mivel nem volt meg a vétkes, újra nem volt pénzem és nem is volt indokolt, a műanyagos hegesztés drága, fogtam magam, nekiálltam megjavítani a lökhárítókat.

A törés utáni képek:

Végigtörött a hátsó lökös
...a rögzító fémlemezről is leszakadt
Első lökös kívülről
...és belülről

Lökhárítók leszerelése:

Az alábbi képeken bekarikáztam azokat a pontokat, ahol a lökhárító fel van fogatva. Remélem elnézitek nekem, a csavarok méreteire már nem emlékszem, így nem tudom megírni, hogy a kitekerésükhez hányas csavarkulcsok kellenek...

A hátsó lökhárítónál, a lámpatestek alatt látható két csavart a csomagtérből lehet meglazítani, a kárpit kipatentolása és lehajtása után.
Ajánlott a csavarokat alaposan becsavarlazítózni, mielőtt nekilátnánk a leszereléshez. A legtöbb rögzítésért felelős csavar sajnos ki van téve az időjárás viszontagságainak, és nagyon hamar korrodálódnak!
Mutatnék pár képet miért is írom ezeket:

...és ez csak egy példa a sok közül. :) Leszakadt a csavar feje...
A problémát úgy orvosoltam, hogy felfúrtam a beszakadt csavart, de kellő eszközök hiányában nem tudtam az M8-as menet helyett M10-est vágni bele. Így beletettem egy műanyag kötőelemet, melybe facsavart tekertem. A beszerelés folyamán még tettem a csavar alá egy nagy alátétet.

Felhasznált anyagok:

Az első és legfontosabb a kétkomponensű műanyag epoxi-gyanta
Ára: ~1200Ft
Második legfontosabb, a nyomok eltűntetésére, a selyemfekete műanyag lökhárító festék
Ára: ~1200Ft
Ez az anyag nem szükséges. Nekem azonban mégis szükségem volt rá, erre később térnék ki miért. Fekete szilikon tömítőpaszta
Ára: ~800Ft

Első lökhárító javítása:

A leszedést alapos tisztítás követi. Én erre a célre mosószeres vizet és közönséges mosogatószivacsot használtam, sokszor a dorzsi felével. Meglepő mennyi szennyet le lehet takarítani róla.
Kikevertem az epoxit, és a lökhárítót enyhén széthúzva a repedésbe kentem. Gyorsan kellett dolgozni, az én epoxim "5 perces" volt, nagyon hamar elkezd "kocsonyásodni", utána már nem lehet felhordani!
A becsiszolt epoxi, lefújva selyem feketére. A festés miatt nagyon fontos a tiszta, zsírnentes felület!
Jobb oldalt látszik a saját ragasztásom, bal oldalon egy korábbi sérülés látható, melyet még anno egy műanyagos javított meg.
Nagyon érdekesen fénylik a selyemfekete festés, nekem nagyon tetszik
Hagytam jó egy napot száradni.

Hátsó lökhárító javítása:

Itt is hasonlóképpen jártam el, mint az elsőnél, a repedés közé kentem az epoxit, valamint belülre- és kívülre is bőven. Az egészet összeszorítottam egy gumipókkal.
Az egy napig száradó és becsiszolásra váró lökhárító
Itt kellett hanszálnom a szilikont, mert nem tudtam a mélyedésben szépen lecsiszolni a ragasztót, így végigsimítottam egy kis pasztával.
Szerencsére nem törtek le a fémlemezeket rögzítő műanyag csapocskák, csak a végeiken található kis szétolvasztott pöttyök törtek le. Ezeket szépen lehetett pótolni az epoxival, utólagos tapasztalataim alapján eredményesen!
A fekete szilikonpasztával elsimítótt kis mélyedés a lökhárítóban
A kész lökhárító száradás alatt...

Visszaszerelés:

Nagyon fontosnak tartom még megemlíteni, hogy visszaszereléskor csakis újonnan vásárolt csavarokat használjunk, melyeket a betekerés előtt alaposan bezsíroztunk! Így eltudjuk kerülni, hogy a víz, a por és homok megtegye káros hatását.

Remélem tetszett!

Üdv!

mr.Szonda
2006.03.06.
VisszaLap tetejére