Sárfogó gumik cseréje a kormányösszekötő rudaknál

Előzmény:

Régóta idegesített, hogy a kormányösszekötőnél lévő sárfogó gumi mellett - mivel azokat az idő vasfoga igen megviselte - esős, havas, latyakos időben mindig bejött valami retek.


Elmentem hát a bontóba, hogy keressek helyettük másikat, de az összes ramaty állapotban volt, akárhányat is láttam. Másik ok, ami még a mellett szólt, hogy nem jó a bontott, az az volt, hogy ezek afféle "egyszer használatos" sárfogó gumik, mert nem lehet őket úgy leszedni a krományösszekötő rúdról, hogy ne sérüljenek meg, ne szakadjanak szét, ugyanis patentok fogják össze őket.

Gondolkodóba estem, hogy milyen anyaggal lehet ezeket pótolni. Eszembe jutott egy kivénhedt gumiszőnyeg, de elvetettem az ötletet. Találtam viszont kb egy négyzetméter rácsos mintázatú linóleumot, ami még anno a konyha felújításról maradt meg. :)

Fogtam szétszedtem a régit, és készítettem egy sablont az újaknak (vigyázat 255 kb!).

Kinyomtatva átméretezés nélkül teljesen méretarányos! (ellenőrzés képpen, a függőleges lukak egymástől 5cm-re helyezkednek el)

Használati útmutatás a sablonhoz:

  • a sablont a világosszürke háttér és a fekete csík _találkozásánál_ kell kivágni (tehát a fekete-fehér rész _nem_kell_)!
  • a pirossal és sárgával és zölddel jelölt részeket ki kell lukasztani (én erre egy natúr irodai lukasztógépet használtam, pont megfelelő méretű nyílást készít a patentnak, csavarnak)
  • a kékkel jelölt két pötty közül csak az egyiket kell kilukasztani. Ez attól függ, hogy ki van-e ott fúrva a kaszni, ahová a kék pötty esik... (ez a későbbi képeken látszani fog) Nincs jelentősége, csupán esztétikai okai vannak, nyugodtan ki lehet mind a kettőt is lukasztani, csak így lehet egy lukkal több lesz :).
  • A zölddel jelölt pöttyök helye nem végleges, így azokat a legvégére hagyjuk! Ezekkel lehet "beállítani" hogy felszerelt állapotban ne legyen rés a gumilapok találkozása és a kasztni között.
  • összeillesztés a következő ábra szerint:
Kocsival szemben állva bal oldal kocsival szemben állva jobb oldal


A sablont 180 fokkal elforgatva, a piros szaggatott vonalnál 90 fokban behajtva, a befelé nyúló részen a sárga és zöld lukak egy helyre esnek.

Felszerelés:
A sárga lukaknál fogjuk össze a két lapot (csavar+alátét - alétét+anya párossal, vagy patenttal), de csak azután, miután ráhúztuk a kormányösszekötőre. A piros lukakon keresztül fogassuk az új sárfogó gumikat a kasznihoz. szükség esetén a kék lukak valamelyikét is lukasszuk ki. Miután a helyére került, ujjunkkal összefogva azt a zöld pontoknál, keressük meg azt a pontot, aminél összefogatva a lapokat nem lesz hézag a kaszni és a sárfogó lapok között. Jelöljük ezt meg, lyukasszuk ki és fogassuk össze!

Készen is vagyunk, élvezzük munkánk gyümölcsét!

Tibi megoldása a problémára, másik verzió:
Ő műbört használt linóleum helyett, és a táskáknál használatos patentokkal fogatta fel. Íme néhány kép ötletes megvalósításáról:

Használjátok egészséggel!

Üdv!

mr.Szonda és Tibi
VisszaLap tetejére