Nyaggató

Ezt az oldalt azért indítottam, hogy választ kaphassunk az Alekoknál rendszerint mindkinél felmerülő kérdésekre (Lehetne a rovat címe GY.I.K. "Gyakran Ismételt Kérdések" avagy F.A.Q. "Frequentaly Asked Questions" is, kinek hogy tetszik).

Mielőtt feltennéd kérdéseidet, javaslom az alábbi kiadványok tanulmányozását:

Aleko 2141 és 21412 Üzemeltetési utasítás
Moszkvics alkatrészkatalógus
Aleko kapcsolási rajz (2 109 KB!!)
Aleko kapcsolási rajz magyarázat (921 KB!!)
4 oldalas részletes kapcsolási rajz, a biztosítéktábla kiosztással együtt, orosz jelölésekkel, magyarázat nélkül (PDF, 158 KB)

Kérdéseidet IDE küldd!

Kérdések-válaszok:

  1. Milyen típusidegen féltengyel gumiharangot vegyek, mert a gyári orosz közel fél évet bír csak ki, cseréjük igen költséges, és nekem is kezd elegem lenni a mínőség nélküli vackokból!
    Válaszolok a kérdésre ITT!
    Válasz(ok):
    1. Először is hogy legyen mi alapján keresgélni katalógusokból, leírom a gyári gumiharang méreteit: -kisebbik/belső gumiharang 22/80/60 (tengely felöli átmérő / hossz / csukló felöli átmérő); -nagyobbik/külső gumiharang 22/90/85 (tengely felöli átmérő / hossz / csukló felöli átmérő)
      Megjegyzem, hogy a féltengely átmérője 25mm, tehát ha nem kaptok ilyen paraméterekkel gumiharangot, akkor 22mm helyett nyugodtan keressetek olyat, ami nagyobb nála, de 25mm-nél ne legyen nagyobb, mert akkor a bilincs ellenére sem fog jól felfeküdni a gumiharang a tengelyre!
    2. Konkrét példa: -kisebbik gumiharang Ford Sierra / Granada / Scorpio -nagyobbik gumiharang '91 utáni VW Polo
      Üdv, mr.Szonda

  2. Köztudottan nagyon rossz minőségűek az orosz tartó gömbfejek, ropognak már a beszerelés után, hamar elkezdenek kotyogni. Mit tudok tenni ellene?
    Válaszolok a kérdésre ITT!
    Válasz(ok):
    1. A tapasztalatok helyénvalóak! Előszeretettel ajánljuk eddigi pozitív tapasztalataink alapján a Varga-féle gömbfejeket, és kormányösszekötőket! Minőségi utángyártott alkatrészek. Üdv, mr.Szonda
    2. A fehér oroszországi FENOX alkatrészüzem kiváló minőségű (nyugat –európai) gömbfejeket csinál alekóhoz, melyet a GDM szakáruházban lehet venni. Pitecus

  3. Milyen típusidegen fékbetét lehet előre betenni előre, mert vagy csak oroszt, vagy csak magyart kapni. A kettő pedig egymással a pocsékságban vetekszik!
    Válaszolok a kérdésre ITT!
    Válasz(ok):
    1. Vojth-félét (debreceni). Itt van a katalógusrajz. Konkrétan alekohoz kell kérni, nem típusidegen! Pitecus
       
  4. Milyen típusidegen tűszelepet lehetne beletenni a Lada motoros alekoba, mert a hozzá kapható orosz fejújítókészletekben találhatóak szinte mindegyike sorjás, eleve ereszt, vagy csak egy bizonyos nyomásig zár és csak beszerelve derül ki, hogy megint lehet cserélni.
    Válaszolok a kérdésre ITT!
    Válasz(ok):
    1. Hali! A Fiat Argenta 1,6-os 175ös v. 150-es tűszelepe jó hozzá, pontosabban zár és nagyobb nyomást bír. Pitecus
    2. A tűszelep projekt tovább...
       
  5. Azt hallani mindenfelől, hogy a Moszkvics motorosok még a Lada motorral szerelteknél is többet fogyasztanak. Ha elhatározom magam egy használt aleko megvétele mellett, akkor tényleg vigyázzak arra hogy a kiszemelet példány Lada motoros legyen?!
    Megcáfolom/megerősítem a feltételezést ITT!
    Válasz(ok):
    1. Kedves kérdést feltevő! A moszkvics motoros 2141-esek is tudnak annyit enni, mint a Lada motorosok. A titkuk a karbi beállításban rejlik. Sajna a saját fejlesztésű Daaz karbijuk eléggé rosszul állítható, és nagyon érzékeny a helyes beállításra. Mindenkinek javasolnám, akinek nem szamara karbi adagol a gépében, az cserélje le egy 1500-as szamár karbira. Ha egy normális karburátoroshoz viszitek, akkor csodát tesz a géppel. Üdv. Pitecus
VisszaLap tetejére